Het openen van een outlet is in de modewereld geen vreemde verschijning.
United Wardrobe, het platform voor het verkopen van kleding door
consumenten en tegenwoordig ook overstock van merken, sluit zich nu ook aan
bij de trend. Met een outlet hoopt het platform het succes van de verkopers
te verdubbelen en zorgen dat jongeren fast fashion ketens links laten
liggen, aldus mede-oprichter Thijs Verheul.
“Kopers op United Wardrobe zijn gek op koopjes en verkopers willen vaak
simpelweg hun kast opruimen en anderen blij maken met de kleding die ze
niet meer dragen. Echter vragen verkopers vaak net iets meer dan kopers
willen betalen,” aldus het bericht. “Voor een flinke korting op de
productprijzen kunnen verkopers hun item in de outlet plaatsen.” United
Wardrobe bepaalt de prijs voor de items, zo zijn Nike sneakers voor
maximaal 30 euro te koop en H&M tops voor maximaal 3 euro. “United Wardrobe
moet concurreren met zogenaamde ‘fast fashion’ spelers die de markt
overspoelen met goedkope kleding uit India. Bangladesh of Myanmar. Door
haar verkopers te stimuleren voor kleine prijzen hun tweedehands kleding te
verkopen wil het platform ervoor zorgen dat jongeren de fast fashion ketens
links laten liggen,” aldus het bericht.
United Wardrobe breidt uit met outlet
United Wardrobe breidt het bereik steeds verder uit. Aan het einde van
2018 stelde het bedrijf het platform al open voor modemerken. Zo wil United
Wardrobe onverkochte kleding van merken een tweede leven geven, aldus het
persbericht. Merken zoals G-Star Raw, Colourful Rebel en In Gold We Trust
hebben zich al aangesloten bij het platform. “Om te voorkomen dat veel
kleding ongebruikt blijft liggen op de planken van distributiecentra,
draaide United Wardrobe een aantal testen met merken en zag goede
resultaten,” aldus het platform destijds. Het toelaten van modemerken naast
consumenten als verkopers op het platform past in de filosofie van kleding
een nieuw leven geven die United wardrobe hanteert.
Beeld: Pixabay
Bron: Fashion United