Tod’s S.p.A. is in het eerste halfjaar in het rood gedoken. Het
Italiaanse schoenenbedrijf heeft te maken met een verlies van 6 miljoen
euro. Daarnaast liep de omzet terug met 4,7 procent zo blijkt uit het
verslag van de eerste zes maanden van het financiële jaar.
Tod’s S.p.A is bezig met het implementeren van een nieuwe strategie bij
de groep. Diego della Valle, CEO van de groep, meldt in het verslag dat de
gepresenteerde resultaten beïnvloed zijn door het tijdelijke effect van
hoger dan verwachte investeringen. De groep heeft geïnvesteerd in de
zichtbaarheid van de merken in het portfolio. Tod’s S.p.A. is niet alleen
het moederbedrijf van Tod’s maar ook van Roger Vivier, Hogan en Fay. “De
echte uitdaging voor ons is om nog aantrekkelijker te worden voor jonge
consumenten die in nieuwe markten aanwezig zijn. Zij zijn op dit moment de grote
kopers in mode en luxegoederen,” aldus Della Valle. “Om dit snel te doen
moeten we onze investeringen verhogen zodat we aantrekkelijker en beter
zichtbaar zijn. Dit zal zorgen voor een adequate omzet waardoor we een meer
dan bevredigende winstgevendheid zullen hebben.”
In het eerste halfjaar werd een omzet behaald van 454,6 miljoen euro.
Roger Vivier liet als enige merk in het portfolio een omzetgroei zien in de
zes maanden. De omzet van het merk steeg van 90,4 miljoen euro naar 101
miljoen euro door een toename van 11,6 procent. Bij Tod’s liep de omzet
terug van 256,2 miljoen euro naar 231,2 miljoen euro. Hogan behaalde een
omzet van 100,5 miljoen euro door een daling van 4,5 procent. Fay droeg
21,5 miljoen euro bij aan de totale omzet door een daling van 12,8
procent.
Beeld: Tod’s Facebook
Bron: Fashion United