In crisistijd zijn Nederlanders best bereid iets langer te wachten op
een pakketje van een online shop. Uit een analyse van verzendplatform
Sendcloud, in handen van Twinkle Magazine, blijkt dat de uiterlijke
levertijd voor de gemiddelde Nederlander in crisistijd zo’n vijf dagen
bedraagt. Sendcloud deed onderzoek onder 8.000 online shoppers, waarvan
1.000 uit Nederland.
Een levertijd van vijf dagen lijkt misschien veel, toch zijn
Nederlanders relatief ongeduldiger dan inwoners van de andere Europese
landen waar het onderzoek werd gedaan. De gemiddelde geaccepteerde
levertijd in Europa ligt rond de zes dagen. De gemiddelde Fransman vindt
het in crisistijd zelfs geen probleem om zeven dagen op zijn of haar pakket
te wachten.
“Het kan voor online retailers enorm lastig zijn in crisistijd of
tijdens piekperiodes aan de verwachtingen van consumenten te voldoen,”
aldus Rob van den Heuvel, CEO en mede-oprichter van Sendcloud, in het
onderzoek. “In Nederland blijkt dat consumenten best wat geduld kunnen
opbrengen, zolang ze maar zelf inspraak hebben in waar en wanneer hun
bestelling geleverd wordt.”
Beeld: Aygin Kolaei voor FashionUnited
Bron: Fashion United