Het verlies bij Wolford AG is licht afgenomen het afgelopen
boekjaar. Het bedrijf behaalde dit resultaat ondanks lagere omzetten en
hogere investeringen, aldus het jaarverslag van het Oostenrijkse
bedrijf.
De omzet daalde met 8 procent naar een bedrag van 137,22 miljoen euro.
Het bedrijf meldt last te hebben gehad van de veranderingen in de West
Europese modemarkt. Het merk merkt op dat Wolford een van de vele
modebedrijven wereldwijd is die last heeft van deze ontwikkeling. Het EBIT
verbeterde licht naar een verlies van 8,98 miljoen euro. Het bedrijf is
volop bezig met herstructureren en heeft onder andere gesneden in het
werknemersbestand. Bijna tweehonderd mensen verloren hun baan tijdens de
herstructurering zo is te lezen in het jaarverslag.
Wolford blijft herstructureren ondanks verbetering resultaten in
boekjaar 2018/2019
Wolford AG meldt in het boekjaar 2018/19 de basis gelegd te hebben om de
omzetten te stabiliseren. Zo heeft het bedrijf een nieuw winkelconcept
geïntroduceerd in Amsterdam en Parijs en heeft het de visuele identiteit
aangepast zodat deze aansluit bij een jongere doelgroep. Het nieuwe
winkelconcept zal geleidelijk worden uitgerold naar andere locaties
wereldwijd, beginnend met drie winkels in Azië zo blijkt uit het
jaarverslag. Ook heeft Wolford AG een partner gevonden voor de expansie in
China tijdens het afgelopen boekjaar. Samen met Fosun zal Wolford inspelen
op de kansen die de Chinese markt biedt.
Ondanks de positieve noot in het jaarverslag is Wolford AG ook kritisch
in het verslag. Het bedrijf realiseert zich dat de expansie naar China niet
direct zal resulteren in hoge omzetcijfers. Daarom moet het bedrijf
voorzichtig blijven met investeringen en zal het verder gaan met
herstructurering. Het bedrijf verwacht vanaf het boekjaar 2020/21 alleen
positieve operationele cijfers te halen.
Beeld: Met dank aan Wolford
Bron: Fashion United